Download het overzicht hier: FamilieKring (739 downloads )

Reclame tijdschrift Familie-kring voor de jeugd uitgegeven door ViVo (Vrijwillige Inkoop- en Verkoop Organisatie). Vivo was een kruideniersketen die in 1942 werd opgericht als samenwerkingsverband van onafhankelijke kruideniers. In 1966 ontstond uit een fusie van ViVo grossiers de organisatie Unigro (“Unie van Grossiers”). In 1980 werd de UniGro gekocht door de eigenaar (Albada Jelgersma) van een andere kruideniersketen, VéGé, hetgeen leidde tot de “Super” formule.

Als lokkertje voor klanten had de ViVo ook met regelmaat speciale acties. Daarbij kon men bij boodschappen kartonnen bouwplaten krijgen van de Mercury-, Gemini- en Apollo-ruimtevaartcapsules (populair in de jaren 60), het tweewekelijkse stripblad Prins Valiant kopen voor 25 (gulden)centen en nog later een maandelijks stripboek.
In de Familie-kring verscheen van Marten Toonder “Slim en Sloom” en “Don Sombrero”.